Taktyka POST & PUSH na Facebooku

Maj 19, 2016

Skup uwagę i skutecznie docieraj do swoich fanów poprzez notyfikacje „push”.

Facebook-Notifications-Tool

Karl Phillip Lund z Tribes.no zaproponował ciekawy sposób reklamy na Facebooku, który pewnemu norweskiemu startupowi przyniósł 20K fanów i parę tysięcy emaili w zaledwie kilka tygodni.

Taktyka jest prosta:

  • uruchom promocję na Facebooku, której celem będzie zdobycie jak najwięcej komentarzy pod postem.
  • Na przykład: Jeśli chcesz zdobyć produkt X wpisz w komentarzu pod postem swoje imię. (Jest to przykład z norweskiego rynku, gdzie loterie w Internecie nie podlegają takim obostrzeniom jak w Polsce)

PastedGraphic-1

  • Zwróć uwagę, żeby zasady udziału były proste, tekst krótki i czytelny a produkt promocyjny pożądany. Ważne jest tu wrażenie niemal natychmiastowej gratyfikacji, które przyciągnie uczestników.
  • Ogłoś zwycięzcę w komentarzu pod postem podając link do strony. W ten sposób wszyscy, którzy wcześniej zareagowali (skomentowali) post, otrzymają twoją wiadomość jako notyfikację („push”).
  • Nie obawiaj się częstego komentowania np. przypominając o zbliżającym się rozstrzygnięciu losowania. Doświadczenie pokazuje, że użytkownicy mają dużą tolerancję na facebookowe notyfikacje.

PastedGraphic-2

Tak wyglądał oryginalny post, o którym wspomina Karl Philip.

Jest jednak pewien warunek. Taktyka post&push sprawdza się w przypadku fanpage’y, które mają sporą początkową liczbę fanów. Jeśli zdecydujecie się wypróbować tę taktykę, nie zapomnijcie podzielić się z nami wrażeniami.

Article Tags:
· ·
Article Categories:
content marketing · growth hacking · narzędzia

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *