Taktyka POST & PUSH na Facebooku
Skup uwagę i skutecznie docieraj do swoich fanów poprzez notyfikacje „push”.
Karl Phillip Lund z Tribes.no zaproponował ciekawy sposób reklamy na Facebooku, który pewnemu norweskiemu startupowi przyniósł 20K fanów i parę tysięcy emaili w zaledwie kilka tygodni.
Taktyka jest prosta:
- uruchom promocję na Facebooku, której celem będzie zdobycie jak najwięcej komentarzy pod postem.
- Na przykład: Jeśli chcesz zdobyć produkt X wpisz w komentarzu pod postem swoje imię. (Jest to przykład z norweskiego rynku, gdzie loterie w Internecie nie podlegają takim obostrzeniom jak w Polsce)
- Zwróć uwagę, żeby zasady udziału były proste, tekst krótki i czytelny a produkt promocyjny pożądany. Ważne jest tu wrażenie niemal natychmiastowej gratyfikacji, które przyciągnie uczestników.
- Ogłoś zwycięzcę w komentarzu pod postem podając link do strony. W ten sposób wszyscy, którzy wcześniej zareagowali (skomentowali) post, otrzymają twoją wiadomość jako notyfikację („push”).
- Nie obawiaj się częstego komentowania np. przypominając o zbliżającym się rozstrzygnięciu losowania. Doświadczenie pokazuje, że użytkownicy mają dużą tolerancję na facebookowe notyfikacje.
Tak wyglądał oryginalny post, o którym wspomina Karl Philip.
Jest jednak pewien warunek. Taktyka post&push sprawdza się w przypadku fanpage’y, które mają sporą początkową liczbę fanów. Jeśli zdecydujecie się wypróbować tę taktykę, nie zapomnijcie podzielić się z nami wrażeniami.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!