Raport „Mobile Performance Barometer” od Zanoxa

Mobile Performance Barometer, to analiza sprzedaży i przychodów od stycznia do czerwca 2016 w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku.

Z danych dotyczących sprzedaży mobile, które zebrał Zanox wynika, że rok 2016 to rok smartfona. Po raz pierwszy tego typu urządzenie znacząco wyprzedziło tablet i na ten moment jedna na sześć sprzedaży generowana jest właśnie za jego pomocą.

30% wszystkich transakcji jest generowanych z urządzeń przenośnych

Aktualnie, w warunkach wzrostu zaawansowania technologicznego oraz skłonności konsumentów do robienia zakupów przy pomocy telefonów komórkowych, wydaje się, że trend ma szansę utrzymać się na tym poziomie jeszcze przynajmniej przez rok.

Smartfony wyprzedzają tablety w ilości sprzedaży mobile po raz pierwszy (17% do 13%)

Pomimo tego, że średnia wartość koszyka dla zakupów zrealizowanych za pomocą smartfona pozostawia daleko w tyle tablet, sygnalizuje to, że konsumenci nadal wolą dokonać zakupu droższego produktu na większym urządzeniu. Biorąc pod uwagę fakt, że różnica pomiędzy sprzedażą generowaną ze smartfonów i tabletów była znikoma w drugiej połowie 2016 roku (12% vs 13%), może to się zmienić w okresie przedświątecznym.

Apple traci 4% udziału w sprzedaży na rzecz Androida

Zaskakujące są dotychczasowe wysokie wyniki w Europie Wschodniej, Krajach Skandynawskich i Brazylii – sprzedaż w tych regionach wciąż rośnie.

Czy trend wzrostowy nadal będzie się utrzymywał w drugiej połowie 2016 roku? Jak pokazuje przykład wspomnianej już wcześniej Brazylii, której sytuacja ekonomiczna pogorszyła się po Olimpiadzie w Rio, czego skutki będą widoczne jeszcze przez najbliższe miesiące, a jednak ilość sprzedaży wykonywanych na urządzeniach mobilnych wciąż rośnie – wszystko jest możliwe.

Ściągnij raport:

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *