Jan stworzyć lead generation quiz, który konwertuje?

Celem marketerów odpowiedzialnych za kontent jest generowanie leadów – tak twierdzi 60% ankietowanych.

Personalizacja to kolejny kamień milowy Internetu. Użytkownicy, którzy obawiają się o swoje dane osobowe pozostają anonimowi, ale muszą liczyć się z tym, że strony internetowe nie będą odpowiadać ich osobistym oczekiwaniom. Quiz, to dobry sposób, żeby dowiedzieć się czegoś o użytkowniku i spersonalizować dla niego przekaz.

Ile naprawdę wiesz o Iranie? To pytanie skłania do głębszego zastanowienia. Iran jest przecież jednym z bodaj dwóch krajów na świecie, z którymi USA nie utrzymuje stosunków dyplomatycznych, często przedstawianym jako agresor. W Berim.org doszli do wniosku, że quiz nt. Iranu porusza na tyle uniwersalne i zarazem istotne kwestie dotyczące bezpieczeństwa, że przykuje uwagę większości użytkowników.

WWF na swoich stronach zajmuje się gatunkami zagrożonymi wyginięciem. Stworzyli oni quiz pt.: “Who’s your animal soulmate?”, którego rezultat przekierowuje na stronę jednego ze zwierząt objętych ochroną.

Podobny pomysł przyświeca portalowi turystycznemu, który sugeruje użytkownikom wakacyjne destynacje, czy sklepowi ze sprzętem komputerowym, którego quiz podpowiada jaki laptop powinieneś kupić.

W jaki sposób wybrać temat na quiz? Najprościej jest sprawdzić, które podstrony są najczęściej odwiedzane w twoim serwisie i na tej podstawie stworzyć pytania.

O co pytać? 2 podejścia

Można zadawać pytania kontrowersyjne, np. „Co robisz gdy zgaśnie światło?”, jak w quizie BioLite. Po tego typu pytaniach, prośba o podanie danych kontaktowych nie powinna być odebrana jako zbytnia poufałość. Można też wszystko obrócić w żart, a przyjemna atmosfera jaka powstanie będzie przypominać relację przyjaciół. W takim anturażu pytanie o adres email będzie naturalnym elementem konwersacji.

Najczęstsza konstrukcja quizu zawiera opt-in pomiędzy pytaniami a wynikami, które ułatwiają decyzję o pozostawieniu danych.

Czasem dodatkowo pozostawiając dane można wziąć udział w losowaniu nagród czy voucherów na zakupy w sklepie online. Innym razem sam wynik jest wystarczająco silnym motywatorem do opt-ina.

Quiz zamknięty, dane zebrane, ale co zrobić dalej, żeby nowo pozyskane kontakty zamienić w stałych klientów. Przede wszystkim nie zapomnij opublikować wyników quizu jego uczestnikom.

Czasem kontakt pozyskany w wyniku quizu potrzebny jest tylko po to, żeby podzielił się swoimi wynikami w mediach społecznościowych przynosząc rozgłos i poszerzając zasięg całej kampanii.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *