maxresdefault-2

9 m-cy programu partnerskiego – prezentacja wyników

Styczeń 18, 2017

Sukces czy porażka? Co urodziło się przez 9 m-cy prowadzenia programu partnerskiego pewnego sklepu internetowego.

Sieć afiliacyjna miała wolną rękę i pełną niezależność. Jedyny kanał w jakim nie mogła prowadzić działań to „paid search”. W tym czasie reklamodawca nie prowadził żadnych innych działań w Internecie.Zrzut ekranu 2017-01-18 11.19.21

Źródła wygenerowanych w tym czasie transakcji:

  • retargeting – 60,1%
  • onsite – 21,3%
  • vouchery – 15%
  • cashback – 1,7%
  • email – 1,5%
  • content – 0,2%
  • display – 0,2%

 

 

Statystyki sklepu z Google Analytics. Porównanie kwiecień – grudzień 2016 do analogicznego okresu 2015 roku.

  • Liczba sesji wzrosła o 137% (użytkowników o 223%)

sessions

  • Konwersja spadła o 76% 

cr

  • Bounce rate wzrósł o 49% 

bounce

  • Przychód ze sprzedaży spadł o 9%

Wasze zalecenia?


surveys
Article Categories:
Aktualności · programy partnerskie · raporty

3 Comments

  • ze statystyk googla wynika, że sieć wygenerowała śmieciowy ruch, który nijak przekładał się na sprzedaż. Jakie były warunki programu i stawki? Nie ma tego w artykule, a jest to istotne.

    Dodatkowo, autor napisał, że sklep nie prowadził żadnych dodatkowych działań, a na wykresie kołowym 60% ruchu idzie z retargetingu, chyba coś tutaj nie gra? 😉

    Z drugiej strony, artykuł jest chyba pisany przez jakąś totalnie niekompetentną osobę. To naturalne że konwersja spadnie, skoro puszczony jest większy ruch. Wcześnie wchodziło 100 osób i 10 kupowało co dało np. konwersje 10%, teraz wchodzi 1000 osób i 50 kupuje, mamy konwersje 5%, mimo wszystko sprzedaż wzrośnie.
    Wydaje mi się, że konwersja jest źle wyliczana, gdyż powinna uwzględniać bounce rate, wtedy byłaby na podobnym poziomie.

    Co do przychodu, brak podstawowych informacji, co jest uznawane za przychód na tym wykresie. Jeżeli całkowita sprzedaż, tj utrzymała się na zbliżonym poziomie, to znaczy, że sieć nie zrobiła praktycznie nic – wniosek trzeba zmienić sieć afiliacyjną.

    Marcin
    18 stycznia 2017 21:40 Odpowiedz
  • Można jeszcze wziąć sprawy w swoje ręce i samemu zacząć budować afiliację dla sklepu. Z żoną tak zrobiliśmy i nie żałujemy. Program mamy uruchomiony od praktycznie początku istnienia sklepu. Najpierw jako wbudowany w oprogramowanie sklepu a później wydzielony do osobnej aplikacji, z której z czasem powstała usługa online! 🙂 Jako autor zapraszam do korzystania, z checią też podzielę się wiedzą http://affl.co/poznaj_cpamanager

    Andrzej
    3 lutego 2017 23:36 Odpowiedz
  • Hej, Jak widac na zalączonym obrazku – polecam zmienić sieć afiliaacyjną, lub wprowadzić kilku rzetelnych dostawców ruchu i samemu ogarnąc retargeting i podnoszenie konwersji. W DBMS sp zoo – https://edbms.pl/ sprzedajemy profilowane bazy danych do mailingu i nie tylko. Ale od poczatku sklepu online mielismy problem z pozyskaniem dobrego ruchu. Próbowalismy tez sieci afiliacyjnych ale one nie zdały egzaminu. teraz działa wysmienicie BLOG – content seo jako maszynka do generowania ruchu – neesletery – call page i chaty jako optymalizacja konwersji a w rtargetingu adwords i szafa gra.

    Tomasz Dziobiak
    28 lutego 2017 20:38 Odpowiedz

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *