9 m-cy programu partnerskiego – prezentacja wyników

Sukces czy porażka? Co urodziło się przez 9 m-cy prowadzenia programu partnerskiego pewnego sklepu internetowego.

Sieć afiliacyjna miała wolną rękę i pełną niezależność. Jedyny kanał w jakim nie mogła prowadzić działań to „paid search”. W tym czasie reklamodawca nie prowadził żadnych innych działań w Internecie.Zrzut ekranu 2017-01-18 11.19.21

Źródła wygenerowanych w tym czasie transakcji:

  • retargeting – 60,1%
  • onsite – 21,3%
  • vouchery – 15%
  • cashback – 1,7%
  • email – 1,5%
  • content – 0,2%
  • display – 0,2%

 

 

Statystyki sklepu z Google Analytics. Porównanie kwiecień – grudzień 2016 do analogicznego okresu 2015 roku.

  • Liczba sesji wzrosła o 137% (użytkowników o 223%)

sessions

  • Konwersja spadła o 76% 

cr

  • Bounce rate wzrósł o 49% 

bounce

  • Przychód ze sprzedaży spadł o 9%

Wasze zalecenia?


surveys
4 komentarzy:
  1. Marcin
    Marcin says:

    ze statystyk googla wynika, że sieć wygenerowała śmieciowy ruch, który nijak przekładał się na sprzedaż. Jakie były warunki programu i stawki? Nie ma tego w artykule, a jest to istotne.

    Dodatkowo, autor napisał, że sklep nie prowadził żadnych dodatkowych działań, a na wykresie kołowym 60% ruchu idzie z retargetingu, chyba coś tutaj nie gra? ;)

    Z drugiej strony, artykuł jest chyba pisany przez jakąś totalnie niekompetentną osobę. To naturalne że konwersja spadnie, skoro puszczony jest większy ruch. Wcześnie wchodziło 100 osób i 10 kupowało co dało np. konwersje 10%, teraz wchodzi 1000 osób i 50 kupuje, mamy konwersje 5%, mimo wszystko sprzedaż wzrośnie.
    Wydaje mi się, że konwersja jest źle wyliczana, gdyż powinna uwzględniać bounce rate, wtedy byłaby na podobnym poziomie.

    Co do przychodu, brak podstawowych informacji, co jest uznawane za przychód na tym wykresie. Jeżeli całkowita sprzedaż, tj utrzymała się na zbliżonym poziomie, to znaczy, że sieć nie zrobiła praktycznie nic – wniosek trzeba zmienić sieć afiliacyjną.

    Odpowiedz
  2. Andrzej
    Andrzej says:

    Można jeszcze wziąć sprawy w swoje ręce i samemu zacząć budować afiliację dla sklepu. Z żoną tak zrobiliśmy i nie żałujemy. Program mamy uruchomiony od praktycznie początku istnienia sklepu. Najpierw jako wbudowany w oprogramowanie sklepu a później wydzielony do osobnej aplikacji, z której z czasem powstała usługa online! :) Jako autor zapraszam do korzystania, z checią też podzielę się wiedzą http://affl.co/poznaj_cpamanager

    Odpowiedz
  3. Tomasz Dziobiak
    Tomasz Dziobiak says:

    Hej, Jak widac na zalączonym obrazku – polecam zmienić sieć afiliaacyjną, lub wprowadzić kilku rzetelnych dostawców ruchu i samemu ogarnąc retargeting i podnoszenie konwersji. W DBMS sp zoo – https://edbms.pl/ sprzedajemy profilowane bazy danych do mailingu i nie tylko. Ale od poczatku sklepu online mielismy problem z pozyskaniem dobrego ruchu. Próbowalismy tez sieci afiliacyjnych ale one nie zdały egzaminu. teraz działa wysmienicie BLOG – content seo jako maszynka do generowania ruchu – neesletery – call page i chaty jako optymalizacja konwersji a w rtargetingu adwords i szafa gra.

    Odpowiedz
  4. Jacek
    Jacek says:

    Zdecydowanie idealnym wyjsciem z sytuacji i zwiększeniem dochodu poprzez afilijację dla sklepu jest po prostu zmiana partnera.
    TradeTracker daje nam pełen wachlarz możliwość. Najlepiej sprawdzić samemu.
    Zresztą to najprężniej rozwijający się program afilijacyjny w ostatnich miesiącach. Co rusz wprowadzają jakieś nowinki w swoje szeregi.

    http://tc.tradetracker.net/?c=4188&m=12&a=289411

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *