7 rzeczy, których dowiesz się z raportu o sieciach i programach 2017

Raport przygotował interaktywnie.com we współpracy z afill.me, Agora, All4Affiliate, Awin, LeadMansion, Lead.Network, Money.pl oraz TradeTracker.

1 – Udział afiliacji w wydatkach reklamowych

Opierając się o szacunki IAB/PwC AdEx 2016 można przyjąć, że w ubiegłym roku wydatki reklamowe w sieci osiągnęły wartość około 3,3 mld zł. Zakładając 7% udział afliacji w budżetowym torcie, wartość rynku sieci afliacyjnych powinna wynosić około 200 mln zł. W kolejnych latach możliwy jest wzrost nawet do 250 mln zł.

2 – Ile można zarobić w programie partnerskim?

Na afiliacji można zarobić miliony. Prowizja miesięczna wydawcy może wahać się od 100 złotych do 250 tysięcy wyłącznie w jednym programie.

3 – Ile zarabiają sieci afiliacyjne w Polsce?

Pojedyncza sieć afiliacyjna w Polsce dysponuje od 1000 do 10 tys. afiliantów. Szacuje się, że przy takiej skali, roczne obroty największych sieci osiągają od 25 do nawet 35 milionów złotych. Jeśli sieci działają na marży 30%, to łatwo obliczyć ich przychody.

4 – Przyszłość sieci

Na Zachodzie sieci współpracują z klientami na zasadzie partnerstwa, a nie bycia jedynie dostawcą usług. – Takie podejście próbujemy promować również my na rodzimym rynku. Tego również muszą nauczyć się sieci, w których nigdy nie wymagano podejścia innego niż bierne – mówi Łukianiuk (CEO Awin). Jeśli dojdzie do wojny cenowej w walce o klienta, słabe sieci znikną.

5 – Jakie programy dają największy zarobek

Produkty finansowe wciąż są najaktracyjniejsze. Stawki dochodzą do nawet kilku tysięcy za jedną transakcję – mówi Marta Karolewska, koordynatorka programu partnerskiego TMefekt.pl. – Z punktu widzenia wydawcy, najbardziej opłacalny jest model rozliczenia CPS, gdzie stawka może być procentowa lub kwotowa. To, która z nich będzie lepsza, w dużej mierze zależy od produktu oraz potencjału i jakości działań podjętych przez wydawcę. Ogólnie można zaobserwować pewną zależność. Im bardziej opłacalne jest promowanie danego produktu, tym więcej zaangażowania ono wymaga.

6 – Atrybucja sposobem na blogerów

Proces zakupowy użytkownika – od świadomości brandu/oferty, poprzez zainteresowanie, aż do decyzji i dokonania zakupu – powinien znaleźć pełne odzwierciedlenie w wynagrodzeniu wszystkich zaangażowanych wydawców. Blogerzy niechętnie przystępują do współpracy w modelach efektywnościowych, ponieważ wiedzą, że finalnie mogą zostać nadpisani na ścieżce zakupowej przez wydawców kuponowych czy retargeting display.

7 – Najskuteczniejsze metody promowania programów partnerskich

Reklama natywna, mailing, wpisy blogowe wspierające sprzedaż, media społecznościowe, reklama graficzna, w kolejności od najskuteczniejszych…

Cały raport dostępny TUTAJ

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *