Afiliacje w mobile’u

Mam wrażenie, że temat afiliacji w mobile’u jest wciąż dość nowy w Polsce, podczas gdy na ostatniej imprezie PMI w Berlinie najbardziej zauważalni byli przedstawiciele sieci działających wyłącznie w mobile’u.

Oto w jaki sposób można być afiliantem w świecie komórkowym.

1. Instalowanie aplikacji
Użytkownik klika w twój link, który przenosi go do sklepu (Google Play lub iTunes), gdzie może ściągnąć aplikację, a ty otrzymujesz prowizję.

2. Pay Per Call
Użytkownik szuka w Internecie przez komórkę np. stomatologa. Napotyka twoją reklamę z klikalnym numerem telefonu (nie trzeba go kopiować, czy przepisywać). Za każde takie połączenie otrzymujesz prowizję. Ciekawe, że tracking zwykle odbywa się poprzez nadawanie unikalnych numerów telefonu.

3. Lead Generation
Działa tak samo jak na desktopach. Użytkownik zostawia swoje namiary. Twój zarobek zależy od jakości lead’a.

4. Sprzedaż
Transakcje dokonywane przez telefon (tak samo jak na desktopie). Czasem tylko trochę trudniej jest użytkownikowi wprowadzić przez telefon informacje nt. karty, ale dla afilianta nic się nie zmienia – nadal wynagradzany jest prowizją od wartości wygenerowanej sprzedaży.

5. Budowanie list mailingowych
Polega na wyświetlaniu w telefonie formularzy do pozostawienia przez użytkownika swojego emaila. Mogą one być ograne jakaś grafiką z obietnicą udziału w losowaniu, itp. Nie wiele różni się to od Lead Generation. Tyle tylko, że tu, zebrane kontakty należą do ciebie i możesz użytkownikowi wysyłać oferty wielokrotnie, również jak będzie już przy desktopie.

6. Wertykale
Reklamy najczęściej dotyczące użytecznych aplikacji jak: Battery Saving App, antywirusy, i inne optymalizujące pracę telefonu. Wymagane jest tu zwykle posiadanie landing page’a, a zarabia na ściągnięciach lub leadach.

Sieci afiliacyjne, które działają również w mobile’u to m.in.: Tradedoubler, Zanox, Netsales, Tradetracker czy OMG.

Sieci, które działają wyłącznie w mobile’u, to np. Yeahmobi, MobPartner, Matomy, Kissmyads