Zarobić na blogu 70 000 PLN w 8 dni przy konwersji 5%. Hit czy kit?

 

Michał Szafrański to polski odpowiednik Martina Lewisa, założyciela MoneySavingExpert. Michał prowadzi bloga na temat tego jak oszczędzać pieniądze, rozsądnie je wydawać i ograniczać wydatki.

Szafrański uważa programy afiliacyjne za najlepszy w tym momencie sposób na monetyzowanie blogów i daje na to dowód: W 8 dni czerwca, promując program partnerski BGŻOptima, wygenerował 1153 lokaty, co dało mu 69 295 PLN prowizji. Z nieoficjalnych źródeł wiem, że przynajmniej 70% lead’ów będzie zwalidowanych, czyli ma szanse na około 50 000 PLN realnego przychodu.

Oprócz bajecznych, jak na polskie realia, zarobków na uwagę zasługuje konwersja, przy której został osiągnięty taki wynik (CR – 5%). Na marginesie, wydaje mi się również, że nikt nie docenił statystyk mailingu jaki informował o artykule (Open Rate – 78%, CTR – 31%).

Hit czy kit? O opinię poprosiłem Victora Koreckiego, Szefa Działu Wydawców OMG:

– Wydaję mi się że jest to realne. Michał Szafrański występuję jako ekspert, który opowiada o swoich życiowych finansach i doradza innym. Patrząc na liczby komentarzy pod każdym artykułem widać, że cieszy się zaufaniem swoich czytelników. Dlatego nie dziwi mnie, że jeśli poleca on atrakcyjną lokatę, to użytkownicy idą za jego radą.

– Bardzo dobry kontent i wiarygodność autora robią swoje. Poza tym dobra oferta lokat + prezent za założenie, to wszystko czego może chcieć afiliant, aby zachęcić do ich zakładania – wtóruje mu Michał Murawski.

Szafrański opisał całą akcję na blogu z niespotykaną dotąd szczerością, ujawniając wiele szczegółów, jednocześnie zarzekając się, że nie jest to wpis sponsorowany. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że post ten powstał jako np. drugi etap akcji promocyjnej. Jeśli nawet, to jest to majstersztyk (pisali o nim dziś wszyscy, m.in. natemat.pl).

Oferta BGŻOptima aktualna jest jeszcze do końca czerwca. Ciekawe jaki wynik ostatecznie osiągnie Michał?