TradeTracker dzięki Conversion Path Tracking rozwiąże odwieczny problem afiliacji

Wrzesień 26, 2016

Od lat, wiele mówi się o konieczności odejścia od modelu „last click wins” w rozliczeniach z wydawcami, gdzie zarabia wyłącznie ten, który był ostatnim „touchpointem” na ścieżce zakupowej klienta. Mówiąc prościej, wynagradzany jest wyłącznie ten wydawca, którego link był ostatnim, w który kliknął klient przed dokonaniem transakcji na stronie reklamodawcy.

Od dawna wiadomo, że nie jest to model sprawiedliwy, bowiem wpływ na decyzję zakupową potencjalnego klienta ma cały szereg różnych działań reklamowych, którymi się go bombarduje, zanim dojdzie do transakcji.

Problem

Fakty są bezdyskusyjne: w ponad 95% wszystkich transakcji afiliacyjnych zaangażowanych jest dwóch lub więcej wydawców promujących kampanię, ale wynagrodzenie otrzymuje tylko jeden. Prawie każdy marketer działający w obszarze afiliacji wymienia model „last click wins” jako hamulec w rozwoju branży, ale niewielu dotąd potrafiło skutecznie zająć się problemem.

Rozwiązanie

Narzędzie Conversion Path Tracking stworzone przez TradeTracker, które dostarcza wydawcom wiedzę pozwalającą zwiększyć ich konkurencyjność na rynku i – w efekcie – obroty.

image-cpt_uk2x

Poprzez Conversion Path wydawca zna swoją pozycję w ścieżce konwersji, a reklamodawcom udostępniony jest pełen wgląd w szczegóły interakcji swoich klientów z materiałami promocyjnymi na stronach wydawców TradeTracker. Dzięki temu mogą oni zidentyfikować partnerów zaangażowanych w proces konwersji na każdym etapie „customer journey” i adekwatnie do ich wkładu ustalić wynagrodzenie.

Wydawcom Conversion Path Tracking umożliwia weryfikację swojej pozycji oraz porównanie wyników w stosunku do innych kategorii afiliantów zaangażowanych w daną ścieżkę konwersji. Dzięki możliwości przeglądu rodzajów stron i kanałów biorących udział w konwersji, wydawcy mogą zainwestować w działania najlepiej sprawdzające się w generowaniu konwersji w danej kampanii.

Najbardziej wnikliwi partnerzy otrzymują też opcję przejścia w „tryb publiczny”, identyfikujący konkretnych wydawców na ścieżce konwersji z dokładnością do nazwy strony. Jego włączenie jest fakultatywne i wiąże się z dwustronnym udostępnieniem nazwy wydawcy.

TUI o przełomowym narzędziu TradeTrackera napisało: “Conversion Path Tracking oferowany przez TradeTracker pozwala nam optymalizować aktywność wydawców, na podstawie ich roli w ścieżce zakupowej użytkownika”.

Zresztą, zobaczcie sami:

cpt_report_01

commission_attributed_to_01

Czy jesteś gotowy, aby zwiększyć swoją rolę w ekosystemie afiliacji? Dołącz do TradeTracker i zacznij już dziś!

 

4 komentarze

  • nie bardzo rozumiem jaki to może mieć wpływ na wzrost konwersji wydawcy? Od taka ciekawostka, że nie jestem sam w procesie zakupowym danego klienta. Rozumiem, że będę widział także innych wydawców którzy w tym uczestniczą czy tylko swoje strony?
    jaki to ma wpływ na odrzucenia prowizji?

    26 września 2016 15:38 Odpowiedz
  • totalny misz masz, to narzędzie w końcu dostępne jest dla wydawcy czy reklamodawcy ? bo artykuł mówi o super narzędziu dla wydawcy a screeny i cytaty mówią co innego :/

    michał_nowakowski
    26 września 2016 18:58 Odpowiedz
  • Bardziej dla reklamodawców, którzy mogą kłaść większe lub mniejsze naciski na konkretnych wydawców. Pytanie tylko jak wygląda to w dłuższej perspektywie czasu.
    Temat ciekawy i chyba warto go bardziej szczegółowo opisać.

    27 września 2016 09:56 Odpowiedz
  • Ciekawe, korzystamy z TradedTrackera i chętnie przyjrzymy się efektom 😉

    27 września 2016 20:09 Odpowiedz

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *