Sieć, w której najłatwiej zostać afiliantem

Wszyscy wiedzą, że baza wydawców jest podstawą tego biznesu, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę jak zniechęcający może być zbyt długi, nieestetyczny czy po prostu źle funkcjonujący formularz rejestracyjny .

Wprawdzie mówi się, że w afiliacjach najważniejsze są relacje osobiste, ale przecież formularz rejestracyjny, jego dostępność, łatwość wypełniania mają pierwszorzędne znaczenie jeśli chodzi o wrażenie, zaufanie i możliwość spełnienia obietnicy szybkiego zarobku. Szczególnie w polskich realiach, gdzie portfolio programów niewiele różni się między sieciami, jeśli trudno będzie mi przebrnąć przez proces rejestracji, pójdę do konkurencji.

Postanowiłem przyjrzeć się polskim sieciom afiliacyjnym pod kątem łatwości rejestracji jako wydawca. Z moich doświadczeń wynika, że formularz powinien być dostępny po 1 kliknięciu ze strony głównej, powinien zawierać wyłącznie niezbędne informacje, captcha to zawsze spore utrudnienie, a automatyczna akceptacja powinna być standartem. Okazuje się jednak, że niektóre sieci mają poważniejsze problemy z formularzami.

Potraktujcie ten materiał jak życzliwą radę, a nie krytykę. Mam nadzieję, że za chwilę wszystkie uwagi przedstawione niżej będą już niekatualne.

Na marginesie: widać z tego zestawienia, ze spośród ponad 30 sieci w Polsce, blisko jedna trzecia nie funkcjonuje poprawnie lub jest niedostępna dla wydawców.

Kolejność w tabeli mniej więcej odpowiada moim subiektywnym wrażeniom z rejestracji. Sądzę jednak, że większość zgodzi się, że na wyróżnienie na pewno zasługują AdFreestyle, Tradedoubler i ProPartner.

[table id=10 /]