Rola skali w negocjacjach wydawcy z sieciami afiliacyjnymi

Osiągnięcie znacznej skali działań w kampaniach afiliacyjnych powinno być priorytetem dla każdego wydawcy. Efekt skali w połączeniu z kreatywnym podejściem jest receptą na sukces w marketingu afiliacyjnym.

Sieci afiliacyjne stają się powoli kluczowym partnerem biznesowym wielu e-commerce’ów (sklepów internetowych) oraz rozmaitych wydawców. Z uwagi na rosnącą konkurencję, zarówno wśród wydawców jak i samych sklepów, warto dopracować sposób kontaktu i negocjacji z sieciami.

W Cuponation rozmawiamy z sieciami afiliacyjnymi każdego dnia, starając się maksymalizować efekty tej relacji. Będąc serwisem agregującym zniżki i kupony rabatowe do sklepów online, który działa w 14 krajach na świecie, wypracowaliśmy model współpracy, który podnosi efektywności naszych kampanii.

Dzięki temu, że w Cuponation prowadzimy serwisy partnerskie dla grupy WP.pl, Money.pl oraz Zeberka.pl posiadamy szeroki wachlarz działań, które możemy proponować sieciom afiliacyjnym. Wśród najczęściej używanych kanałów są mailingi, banery, ekspozycja oferty w serwisie, artykuły dedykowane, kampanie social media czy kampanie AdWords.

Mając do dyspozycji rozmaite kanały, negocjujemy z sieciami afiliacyjnymi, używając argumentu skali. Podczas kampanii kumulujemy działania w czasie i proaktywnie podchodzimy do relacji sieć-wydawca, proponując akcje specjalne. Planując projekty, które następnie proponujemy sieciom afiliacyjnym, dbamy o to, by dotrzeć do możliwie największej grupy odbiorców w jak najkrótszym czasie. Dzięki temu osiągamy rozmaite efekty, przede wszystkim:

  1. Wysoką jakość contentu – planowane przez wydawców kampanie o odpowiednio dużej skali pozwalają sieciom afiliacyjnym uzyskać oferty promocyjne od sklepów o wysokiej jakości. Naturalnie, im większa skala tym lepszy kod/ promocję może przygotować sklep.
  2. Wzmocnienie relacji z siecią afiliacyjną – rozumienie perspektywy sieci pozwala zbudować efektywną relację z jej przedstawicielami. Tworzy też odpowiednie zaufanie do wydawcy, kluczowe, by otrzymać dobrej jakości content.
  3. Nowi użytkownicy dla sklepu – szeroki zakres planowanych akcji oraz ich szczególny charakter pozwala na przyciągnięcie większej liczby nowych użytkowników do sklepów, na czym szczególnie zależy uczestnikom rynku e-commerce.
  4. Stawki premium oraz wymagający reklamodawcy – szeroka skala proponowanych działań pozwala czerpać korzyści ze stawek premium, dostępnych tylko dla wybranych wydawców. Dzięki temu wydawca ma również możliwość wzięcia udziału w najbardziej wymagających programach.

Wszystkie cztery kategorie korzyści naturalnie przekładają się na wyniki generowane przez wydawców. Ponadto jest to podejście, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom sieci afiliacyjnych, ponieważ dostarczamy sieciom kluczowych argumentów do rozmów ze swoimi sklepami, co znacznie przyspiesza współpracę na linii sieć afiliacyjna – sklep internetowych.

Skala planowych działań jest nierozerwalnie związana także z zarządzaniem oczekiwaniami. Przy planowaniu kampanii z udziałem sieci afiliacyjnych należy bardzo dokładnie, czy wręcz konserwatywnie prognozować efekty. Zbyt optymistyczne estymacje na początku projektu mogą negatywnie wpłynąć na pozycję wydawcy w oczach sieci afiliacyjnych jak i sklepów w długim okresie. Wiarygodność wydawcy jest tymczasem niezmiernie istotna w negocjacjach z partnerami afiliacyjnymi na każdym etapie.

Osiągnięcie wysokiej skali działań w programach partnerskich powinno mieć priorytetowe znaczenie dla każdego wydawcy. Naturalnie, nie jest to łatwe, jednak bezpośrednio przekłada się na efekty. Skala możliwych działań w połączeniu z proaktywnym i kreatywnym podejściem jest receptą na sukces w marketingu afiliacyjnym.

Autor: Tomasz Chłodecki, Partnership & Marketing Manager w Cuponation.pl