Pliki XML mogą zwiększyć zyski wydawców, ale jak z nich korzystać?

Sieci afiliacyjne tworząc programy partnerskie w modelu CPS, współpracują m.in. ze sklepami online, które udostępniają im bazy produktów w celu promowania ich w internecie. Chcąc dopasować tematycznie i graficznie do swojej witryny reklamy z danego programu, można korzystać z plików XML. Wygenerowane w sieci afiliacyjnej XML-e pozwalają na dowolne umieszczanie odwołań do produktów wewnątrz witryny.

Plik XML zawiera dane na temat konkretnych cech produktu, który ma być reklamowany jak: nazwa, cena, czy zdjęcie. Informacje te zostają zapisane w odpowiedniej formie, dzięki której można je łatwo wykorzystać na własnej witrynie i linkować w wybrane miejsce serwisu reklamodawcy.

Zaletą XML jest automatyczna aktualizacja informacji z bazą danych reklamodawcy. Po jednorazowym umieszczeniu na witrynie pliku XML, system codziennie pobiera z bazy reklamodawcy informacje np. o bieżącej cenie i ofercie. Dzięki temu reklamy na naszej stronie są zawsze aktualne. W praktyce wygląda to w ten sposób, że np. w porównywarce cen dzięki wykorzystaniu pliku XML, mamy gwarancję, że system na bieżąco będzie „zaciągał” informacje o zmieniających się kosztach produktów. Podobnie wydawca serwisu o telefonach komórkowych, który wygeneruje plik XML ze strony np. Play, będzie miał zawsze aktualne informacje na swojej witrynie, gdyż opisy każdego z aparatów oraz ceny będą aktualizowane automatycznie.

Generacja pliku XML z ofertami w sieci afiliacyjnej to opcja dla bardziej zaawansowanych Wydawców. Plik taki można połączyć ze swoją bazą danych, by wyświetlać linki tekstowe do aktualnych ofert reklamodawcy. Wymaga to jednak umiejętności, które posiadają webmasterzy. Niewątpliwe korzystanie z tego typu reklam zwiększa efektywność programów partnerskich i tym samym zyski.

Tomasz Samul, członek zarządu Novem

2 komentarzy:

Komentarze wyłączone