Pierwszy krok do zastosowania technologii blockchain w performance marketingu

Marzec 29, 2018
Artur Niewiadomy

Zaledwie kilka tygodni temu teoretyzowaliśmy na temat zastosowania technologii blockchain w marketingu afiliacyjnym a już na horyzoncie pojawiła się pierwsza inicjatywa, która zapowiada wprowadzenie tych idei w życie.

Twórcy AffiliateCoin, bo tak nazywa się kryptowaluta i stojąca za nią sieć, zapowiadają wprowadzenie smart contracts do sieci afiliacyjnej. Miałaby to być zdecentralizowana sieć wykorzystująca w kontaktach między reklamodawcami a wydawcami rozliczenia oparte na otwartym (publicznym) rejestrze.

Zastosowanie w rozliczeniach technologii blockchain pozwoliłoby na znaczne zredukowanie bądź wręcz zupełne wykluczenie pośredników, co znacząco obniżyłoby koszty, ograniczając je jedynie do 2% wartości transakcji. Dodatkowo wykorzystywanie unikalnych kodów, zapisanych w publicznym rejestrze, zarówno do trackingu transakcji jak i w przypadku przygotowywania ofert marketingowych, w połączeniu z machine learning tworzy nowe możliwości skuteczniejszego i trafniejszego systemu rekomendacji. O pozostałych zaletach zastosowania systemu blockchain w afiliacji pisaliśmy w poście „Czy technologia blockchain zrewolucjonizuje performance marketing?

Jako ciekawostkę, a jednocześnie  fakt godny szacunku można potraktować zapewnienie twórców, że 25% dochodów (czyli 0,5% wartości transakcji) przekazywane będzie na cele charytatywne. Kwota ta miałaby zostać podzielona na dwie części, w wypadku których zarówno wydawca jak i reklamodawca wskażą benficjentów. Zapowiedziano również wprowadzenie do końca 2018 roku polityki Carbon Neutral.

Plany twórców AffiliateCoin zakładają zdobycie 3% światowego rynku afiliacji do roku 2025, co wydaje się być dość śmiałym planem, biorąc pod uwagę fakt, iż technologia na której oparty jest cały pomysł wciąż jest w fazie projektowej. Plan biznesowy ogłoszony został w styczniu 2018, natomiast kryptowaluta jest obecnie w fazie ICO (inicial coin offering) czyli sprzedaży na preferencyjnych warunkach przed wprowadzeniem na giełdy. Pełne uruchomienie platformy afiliacyjnej ma nastąpić dopiero w lipcu 2019. Nie sposób zatem przewidzieć, jak do tego czasu będzie wyglądała sytuacja rynku kryptowalut.

Article Categories:
Aktualności · Blog · narzędzia · performance marketing

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *