Obalamy mity dotyczące afiliacji

 

Marketing afiliacyjny jest prężnie rozwijającą się dziedziną. Niestety, jak wiele narzędzi do zarabiania w internecie, wywołuje sporo kontrowersji. W tym artykule chcemy obalić kilka dość powszechnych opinii na temat programów partnerskich.

  • Marketing afiliacyjny nie jest sklepem internetowym. Jest tylko uniwersalnym narzędziem pozwalającym zwiększać sprzedaż innych podmiotów internetowych, pozwalającym na elastyczne dopasowanie promowanych programów do panujących trendów czy koniunktury. Wielu twórców produktów i usług internetowych rekrutuje się z branży afiliacyjnej. Wielu właścicieli e-commercow potrafi zwiększyć swoje zyski wykorzystując marketing afiliacyjny.
  • Marketing afiliacyjny nie jest związany jedynie z branżą erotyczna i farmaceutyczną. Obecnie polskie sieci afiliacyjne mają po kilkaset programów z kilkunastu kategorii tematycznych (wśród nich tak znane marki jak HP, Citibank, wakacje.pl, itp.)
  • Marketing afiliacyjny nie jest spamowaniem. Wielu ludzi nadal kojarzy programy partnerskie z reklamami viagry, które dostają na skrzynkę pocztową, czy stronami internetowymi, na których biją po oczach mrugające bannery. Reklamodawcy, którzy poważnie traktują swój biznes nie mogą sobie pozwolić na tego typu osłabianie wizerunku marki. Afilianci wykorzystujący niedozwolone techniki są usuwani z sieci afiliacyjnych.
  • Marketing afiliacyjny nie gwarantuje ogromnych zysków zaraz po uruchomieniu programu. Mimo, że wiele jest w sieci serwisów próbujących sprzedać tajemną wiedzę nt. afiliacji, dzięki której staniesz się bogaty w miesiąc, marketing afiliacyjny to domena ludzi skrupulatnych, cierpliwych i wytrwałych, którzy rozumieją, że jest czas siewów i czas plonów. Oczywiście jest wielu ludzi na świecie, którzy dzięki programom partnerskim prowadzą luksusowe życie, ale wierzcie mi, że dochodzili oni do tego ciężką praca, będąc wytrwałymi i podejmując trafne decyzje. Nie ma jednej recepty na sukces. Istnieją jedynie wskazówki ekspertów oparte o ich własne doświadczenia (jak nasz serwis), ale pamiętać należy, ze afiliacje to branża, w której każdy może wypracować własną strategię.