Nowe funkcjonalności platformy Awin

Czerwiec 23, 2017

W ramach zmian towarzyszących połączeniu zanox z Affiliate Window i powstaniu nowej marki ujednolicono interfejs Awin.com. Wspólna platforma dla wydawców w każdym kraju, pozwala na swobodny wybór i dołączenie do dowolnego programu afiliacyjnego. Dostępnych jest wiele zaawansowanych narzędzi, m.in. Cross-device tracking oraz Assists, pozwalające na mierzenie wpływu wszystkich wydawców i wynagradzanie także tych partycypujących w sprzedaży.

Nowa platforma jest dostępna w 10 językach i obsługuje wiele walut. System działa już w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Francji. Od początku czerwca mogą korzystać z niego także klienci w Polsce.

Unifikacja technologiczna oraz stworzenie spójnego systemu operacyjnego to korzyść, nie tylko dla wydawców, ale również reklamodawców. Wprowadzane zmiany to po części odpowiedź na potrzeby rynku w zakresie marketingu afiliacyjnego. Cały czas pracujemy nad udoskonalaniem działań i liczymy, że każda z modyfikacji stanie się przyczyną dalszych usprawnień i kreowania trendów w tym sektorze  – mówi Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin.

Zrozumieć proces zakupowy

Statystyki pokazują, że coraz częściej customer journey zaczyna się na jednym urządzeniu, a kończy na innym. Szacuje się, że dotyczy to nawet 60% użytkowników. Widać zatem dychotomię pomiędzy generowanym ruchem, a sprzedażą. Stąd też potrzeba śledzenia całego procesu zakupowego w obrębie różnych urządzeń. Umożliwia to narzędzie wprowadzone na rynek przez Awin, czyli Cross-device tracking.

Śledzenie i zrozumienie ścieżki zakupowej klientów jest niezwykle ważne z racji dominującej w afiliacji formy rozliczeń, a więc płatności za wygenerowaną sprzedaż. Rozwiązanie Cross-device tracking pokazuje dokładnie, kto z mobile konwertuje na desktopie i odwrotnie. Pozwala zatem analizować działania klientów, ale też precyzyjnie określić jaki wpływ na sprzedaż mają poszczególne kanały – tłumaczy Mateusz Łukianiuk.

W kontekście działań afiliacyjnych coraz silniej do głosu dochodzi temat ścieżki konwersji. Oznacza to, że reklamodawcy coraz większą wagę przywiązują do całościowego zrozumienia zachowań klientów i kładą nacisk nie tylko na konwersję w czystej postaci, śledzenie ROI i ostatniego kliknięcia, ale też na wyróżnienie wydawców partycypujących w sprzedaży.

Niewątpliwie w afiliacji konieczne jest uwzględnienie atrybucji i wprowadzenie tzw. asyst sprzedaży, czyli możliwości sprawdzenia, którzy wydawcy w programie partnerskim doprowadzili do zakończenia transakcji, ale też którzy asystowali przy niej, będąc jednym z punktów na ścieżce konwersji. Właśnie dlatego naszym klientom udostępniamy narzędzie Assists, które pozwala na mierzenie wpływu wszystkich wydawców i wynagradzanie, także tych partycypujących w sprzedaży – wyjaśnia Mateusz Łukianiuk.

Możliwość sprawdzenia roli każdego z wydawców jest istotna zwłaszcza jeśli w program zaangażowani są wydawcy contentowi, jak np. blogerzy. Zazwyczaj w ich przypadku konwersja pozostaje na niskim poziomie, jednak ich udział w promocji marki jest bardzo duży. Dostarczają oni wiedzy o produkcie, budują świadomość brandu, a co najważniejsze, kreują klientów z potencjałem – zaangażowanych i chętnych do wielokrotnych zakupów. Dlatego też, tak istotne jest uwzględnienie ich roli i włączenie do afiliacji innej niż CPC formy rozliczeń.

W ramach narzędzia Assists reklamodawca samodzielnie decyduje o formie gratyfikacji – może być to bonus lub % prowizji. Sam też precyzuje, które kanały promocji i wydawcy, powinni być w niej uwzględnieni.

Włączenie Assists w program afiliacyjny, z perspektywy wydawcy to bardziej sprawiedliwy model rozliczeń, ponieważ nie opiera się on wyłącznie na last click. To niewątpliwie także korzyść dla reklamodawcy, gdyż taka forma pozytywnie wpływa na zaangażowanie wydawców. Jeśli mają szansę otrzymać wynagrodzenie nawet w sytuacji, gdy ich działania nie przełożą się bezpośrednio na transakcję, będą bardziej zaangażowani i zależeć im będzie na aktywniejszej promocji marki.

Rozwiązanie proponowane przez Awin, umożliwia śledzenie ścieżki konwersji na dwa sposoby. Jego uczestnictwo w sprzedaży może być odnoszone zarówno do ostatniego kliknięcia w ramach sieci Awin, jak również do dokonania transakcji w kanale, który nie jest włączony w program afiliacyjny.

Ułatwienie współpracy

Wielu wydawców, zwłaszcza contentowych, nie zna dokładnie narzędzi technologicznych związanych z promowaniem produktów w afiliacji. Dlatego też Awin postanowił uprościć całą procedurę, tworząc narzędzie Convert-a-link. Pozwala ono  jednym kliknięciem na szybką i bezproblemową konwersję linku produktowego w link śledzący. Co istotne, link wygląda zwyczajnie, ponieważ wszystkie parametry afiliacyjne są ukryte. Zatem czytelnik odwiedzający stronę nie będzie mieć świadomości, że klika w link biorący udział w programie afiliacyjnym.

Bardziej wygodna płatność 

Tradycyjny model rozliczeń, gdzie reklamodawca płaci dopiero po weryfikacji transakcji wygenerowanych przez wydawcę, wymaga od partnerów dużej cierpliwości, zwłaszcza, że w niektórych programach ten czas wynosi nawet 3 miesiące. Opcja Swift Payments, wprowadzona przez Awin, całkowicie zmienia schemat. Pozwala na przedpłacenie wydawców, a więc wynagradzanie od razu, gdy wygenerowane transakcje zostaną zatwierdzone przez reklamodawcę. Sprawniejsza forma wynagradzania pozytywnie wpływa na chęć zaangażowania się w program afiliacyjny.

Ochrona brandu

Awin posiada też narzędzie, które pozwala na ochronę brandu klientów w wynikach wyszukiwania Google. Jest to możliwe dzięki usłudze Brand protection.

Opcja ta chroni przed nadużyciami, związanymi z wykorzystaniem nazwy marki przez podmioty nieautoryzowane. Na przykład, umożliwia wyłapywanie kampanii AdWords, w których pojawia się nazwa sklepu klienta lub inne dodatkowe słowa kluczowe (np. nazwa brandu i „kody rabatowe”), a które nie są prowadzone bezpośrednio przez klienta. Działania te pozwalają szybko zareagować jeśli wydawca łamie regulamin programu, w którym jest informacja, że działania w wyszukiwarkach są zabronione.

Lepsze porozumienie na linii wydawca-reklamodawca

Awin wprowadził także narzędzie Opportunity Marketplace, które daje wydawcom możliwość bezpośredniego kontaktu z reklamodawcami i nawiązanie z nimi bliższych relacji. Wydawcy mogą samodzielnie zgłosić się do nich i zaoferować im dedykowane rozwiązania. Reklamodawca podejmuje wtedy decyzję o realizacji danej promocji, która przebiega za pośrednictwem Awin.

Więcej na temat nowych funkcjonalności dostępnych w Awin można znaleźć na platformie Awin.com

Article Categories:
Aktualności · Awin · Zanox

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *