PI LIVE

Nie zwykły „piąteczek” – to Black Friday!

Listopad 27, 2014

Każdy piątek cieszy, o czym co tydzień przypominają Internauci w swoich memach, ale już jutro, wydarzenie, które szczególnie ucieszy poszukiwaczy zakupowych okazji – Black Friday! Jest to jedyny piątek w roku, w którym sklepy kuszą swoich klientów niepowtarzalnymi promocjami oraz rabatami.

Black Friday narodził się w Ameryce, gdzie po dziś dzień cieszy się ogromną popularnością przyciągając do sklepów miliony mieszkańców tego kraju. Również w Polsce „czarny piątek” zaczyna zdobywać rzeszę zwolenników. Szacuje się, że sprzedaż internetowa sklepów w tym okresie wzrasta o ok. 30% w stosunku do porównywalnych okresów.

Black Friday jest świetną okazją aby zaoszczędzić trochę pieniędzy – mówi Katarzyna Kazior, dyrektor zarządzający Cuponation.pl – W tym dniu wiele sklepów decyduje się na stworzenie ofert specjalnych dla klientów. Zniżki sięgają nawet kilkunastu procent, więc jest do dobry moment na zrobienie zakupów świątecznych tuż przed grudniowym zgiełkiem.

Nazwa Black Friday ma symboliczny charakter. Uważa się, że cała sprzedaż dokonywana do tego dnia pokrywa tylko koszty generowane przez sklepy i jest zapisywana jako strata (w księgach rachunkowych oznaczana na czerwono). „Czarny piątek” jest momentem przełomowym dla handlowców, bowiem od tej daty sprzedaż generuje czysty zysk (oznaczany w księgach na czarno). Inne wyjaśnienie nazwy pochodzi od tłumów na amerykańskich ulicach, oraz liczby incydentów notowanych przez policję w tym konkretnym dniu.

W ostatnich latach Black Friday zyskuje coraz większą popularność także w Internecie. Jak pokazują dane z rynku amerykańskiego, w 2013 roku internetowa sprzedaż podczas Black Friday wyniosła 1,2 miliarda dolarów, co oznacza 15% wzrost rok do roku.

Także w Polsce ecommerce stara się skorzystać na Black Friday. W zeszłym roku w okresie przypadającym na „czarny piątek” prowadziliśmy szeroką akcję promocyjną najlepszych marek współpracujących z Pakamera.pl – mówi Mateusz Wojczakowski z Pakamera.pl. Szacujemy, że dzięki samej akcji wygenerowaliśmy ok 30-40% więcej transakcji niż zwykle. Tegoroczne oczekiwania są duże, sprzyja temu buzz w mediach i rozpoczęcie sezonu zakupowego. Jesteśmy pewni, że w tym roku uda nam się przyciągnąć większą liczbę klientów i osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

Firmy działające na rodzimym rynku, upatrują szansy na wzrost sprzedaży, także w tym roku. Szczególnie, że polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Roczna dynamika wzrostu sprzedaży sklepów internetowych wynosi 17%, a obroty sięgają 30 mld złotych.

Sama akcja Black Friday nie jest w Polsce tak rozpowszechniona jak w USA czy Europie zachodniej. Myślę jednak, że polski e-commerce ma tu ogromne pole do działania w obszarze edukacji klientów i z roku na rok akcja będzie zyskiwać na popularności.- dodaje Mateusz Wojczakowski.

Cuponation Polska, jako jeden z czołowych portali propagujących ideę oszczędzania w polskim Internecie, przygotowało ofertę dla użytkowników z okazji tegorocznego Black Friday. Na specjalnie przygotowanej stronie użytkownicy znajdą najbardziej atrakcyjne oferty promocyjne i kody rabatowe do sklepów internetowych, które aktywne będą już w najbliższy piątek, 28 listopada.

Article Tags:
·
Article Categories:
ecommerce · Optimise.pl

Comments are closed.