Musisz ćwierkać, jeżeli promujesz programy partnerskie

Twitter to drugie pod względem popularności (po Facebooku) narzędzie mediów społecznościowych na świecie. Ludzie lubią „ćwierkać” na Twitterze ze względu na jego prostotę. To jedno z tych narzędzi, które nie obrosło dodatkowymi funkcjonalnościami i od razu wiadomo do czego służy – do publikowania krótkich na 140 znaków wiadomości.

Założenie konta na Twitterze zajmuje dosłownie parę chwil. Warto od początku napisać coś „o sobie”. Dzięki temu łatwiej będzie innym ciebie odnaleźć. Oczywiście wszelkie elementy graficzne powinny być spójne z twoją identyfikacją wizualną.

Żeby przyciągnąć pierwszych „followersów” najlepiej jest samemu zacząć śledzić profile z twojej niszy. Żeby zorientować się, które to są, najlepiej skorzystać z narzędzia Followerwonk – wpisujesz tu słowa kluczowe związane z twoją branżą i uzyskujesz listę osób, które zajmują się tym co i ty. Można ich posortować według aktywności, popularności, autorytetu, itp. Narzędzie jest darmowe i bardzo praktyczne.

Ważne jest, żeby ze względów wizerunkowych, zachowana była równowaga między liczbą profili, które śledzisz, a tymi, które śledzą ciebie. Najlepiej gdyby tych ostatnich było więcej. Świadczyłoby to o twoim autorytecie.

Ludzie będą cię śledzić nie za twój opis profilowy, ale za to co do nich piszesz. W ćwierkaniu najważniejszy jest tzw. „#hashtag”. Umieszczając symbol # przed danym słowem robisz z niego niejako słowo kluczowe, dzięki czemu twój post wyświetli się nie tylko tym co cię śledzą, ale również tym, którzy takiego słowa szukają. Gdy klikniesz na swoje słowo z hashtagiem, zobaczysz innych, którzy też poruszają ten temat.

Podobnie, jeśli chcesz przywołać daną osobę, wystarczy wpisać małpę @ przed nazwą użytkownika. Pozwala to zwiększyć zasięg tweeta.

Oczywiście do każdego tweeta można dołączyć link, co jest kluczowe dla wykorzystania Twittera w programach partnerskich.

Chodzi bowiem o to, żeby na końcu ktoś trafił na stronę z ofertą lub stronę promującą program partnerski. Należy więc dać innym pretekst, żeby ćwierkaniem o tobie zwiększali twój zasięg. Dokładnie tak jak na Facebooku, gdzie „share” jest bardziej wartościowy niż komentarz czy „like”.

Aktywny profil na Twitterze, to taki, który dziennie wypuszcza co najmniej 3-4 tweety.

Skuteczny, to taki, który przekieruje ruch z Twittera na twoją stronę. Warto w tym miejscu przypomnieć, że Twitter to idealne miejsce, żeby stworzyć zainteresowanie marką czy wręcz ją wykreować. A jak wiadomo, to świadomość marki sprzedaje.

Dlatego:

  • Pisz o tym, co jest naprawdę ważne, aktualne, na czym się znasz.
  • Bądź szczegółowy i rzetelny, a twoje rady niech będą praktyczne.
  • Jeśli dołączasz link, powinien on być powiązany z treścią tweeta, żeby nie wprowadzać czytelnika w błąd.
  • Gdy ktoś do ciebie/ o tobie napisze – odpowiedz tak szybko jak możesz. Czas w nawiązywaniu relacji ma kluczowe znaczenie.
  • Pisz wtedy kiedy śledzący cię są online (to też można sprawdzić w Followerwonk).

Jeśli „dobrnąłeś” do końca tego posta, będzie mi bardzo miło, jeżeli napiszesz do mnie na Twitterze (twitter.com/afiliacje)