Model CPA – niedoceniany sprzymierzeniec afiliacji w e-commerce

Kwiecień 24, 2017

Działanie w Programach Partnerskich opiera się na rozliczaniu w modelach efektywnościowych. Najbardziej popularnym modelem wśród sieci i programów partnerskich jest model CPS (czyli model rozliczenia opierający się na % lub stałej opłacie opartej o sprzedaż wygenerowaną przez użytkowników pochodzących od danego Partnera). Programy w tym modelu są bardzo często wybierane, jednak wydawca zyskuje prowizję dopiero w momencie dokonania zakupu przez użytkownika.

Afiliacja to idealny sposób współpracy nie tylko dla wydawców portali internetowych czy blogów, ale również dla influencerów posiadających swój fanpage na Facebooku czy kanał na Youtube. Najlepsze w tym wypadku jest podjęcie współpracy z Programem, który oferuje rozliczenia w modelu Cost Per Action.

Dlaczego CPA?

Model rozliczeń CPA to przede wszystkim rozliczenia za efekt i konkretną akcję użytkownika. CPA i niestandardowe placementy reklamowe stanowią największą przewagę afiliacji nad klasycznymi działaniami display. Przynoszą one bowiem wyższe zarobki tym wydawcom, którzy dostarczają „klikających” użytkowników.

Aby zarobić, trzeba zainwestować

W przypadku Programów Partnerskich walutą jest CZAS. Ekspertami, którzy wiedzą czym mogą się zainteresować użytkownicy są wydawcy stron czy właściciele różnych kanałów w social media. Eksperci powinni wybierać kreacje pasujące do bloga i treści danego artykułu, a także pracować nad zaangażowaniem swoich odbiorców. Jak to zrobić? Przez umiejętne i nieinwazyjne zachęcanie czytelników do sięgnięcia po więcej treści – czyli sprawdzenia rekomendowanego produktu.

tlo

Jakich błędów unikać?

  • Uważaj by nie przesadzić z liczbą placementów reklamowych. Twórz nowe, wartościowe treści – nie skupiaj się wyłącznie na monetyzowaniu obecnych. Ucz się, czytaj, podpatruj i testuj nowe narzędzia i kreacje.
  • Po uruchomieniu kreacji lub linku nie sprawdzaj wyłącznie salda. Optymalizuj swoje kampanie – monitoruj statystyki, aktualizuj banery, sprawdzaj co się „klika” i zmieniaj treści reklamowe w zależności od trendów, zachowań i preferencji Twoich Czytelników. Pamiętaj, że dobrze dobrana reklama stanowi wartość dodaną!
  • Nie ograniczaj się do jednej, ulubionej formy reklamy – szukaj nowych rozwiązań, różnicuj je w zależności od artykułu. Stawiaj na jak najmniej inwazyjną formę, np. linki tekstowe, tzw. reflinki – są wyjątkowo skuteczne.
  • Pamiętaj, że Polska jest w czołówce regionów o najwyższym udziale AdBlocka – i tylko niestandardowe kreacje lub elementy strony zbudowane dzięki API będą widoczne dla czytelników.

Program Partnerski Ceneo.pl

  • Opiera się na modelu efektywnościowym i oferuje wynagrodzenie na poziomie 65% od wygenerowanych zysków. Jak je uzyskać? Wystarczy, że odbiorca po kliknięciu na zamieszczoną na Twojej stronie kreację z Programu (link/ grafikę), przejdzie na stronę sklepu lub dokona zakupu bezpośrednio na Ceneo.pl.
  • Rozliczenia dostępne są w Panelu Klienta Ceneo.pl, do którego w każdej chwili można się zalogować. Daje to możliwość bieżącego sprawdzania statystyk, skuteczności reklam, a także wysokości zarobionej kwoty. Pieniądze można wypłacić już po zebraniu 100 zł (kwota netto)!
  • Wystarczy systematyczność i zaangażowanie! Poświęcając 3-4 godziny dziennie i optymalnie dobierając narzędzia do specyfiki swojego serwisu możesz liczyć na stabilny dochód co miesiąc!

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o afiliacji i programach partnerskich

Bez tytułu

lub zajrzyj TUTAJ

Article Categories:
Aktualności · Ceneo · performance marketing

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *