Migracja do nowej sieci afiliacyjnej

Nie jesteś zadowolony z obecnej sieci i doszedłeś do wniosku, że nic już nie da się poprawić? Nadszedł czas na zmiany? Zanim to nastąpi przeanalizuj wszystko krok po kroku. Zrób listę funkcjonalności, które są dla ciebie najważniejsze. Przygotuj się do tego ruchu, żeby współpraca z nowym partnerem miała szansę przetrwać dłużej.

Przeanalizuj następujące obszary:

  • Serwis – jak w nowej sieci będzie wyglądać wsparcie? W jaki sposób będą starać się zwiększać trafik i konwersje?
  • Rekrutacja i weryfikacja wydawców – w jaki sposób w nowej sieci oceniają/ akceptują wydawców? Jak ich kontrolują? Jaki wpływ będę mieć na ten proces?
  • Technologia – na pewno istotną kwestią będzie stabilność całej platformy oraz efektywność śledzenia transakcji. Funkcjonalności związane z walidacją i naliczaniem prowizji oraz raporty również stanowią ważny element. Osobiście oczekiwałbym również statystyk w czasie rzeczywistym lub „prawie rzeczywistym”.
  • Komunikacja z wydawcami – dla mnie istotny jest brak ograniczeń w swobodnej komunikacji z wydawcami. Jest to kluczowe dla ich pozyskiwania i motywowania.

Poproś o pomoc

Przenosiny z jednej sieci do drugiej mogą okazać się skomplikowane i czasochłonne. Jeśli nie czujesz się na siłach, żeby sprawnie przejść przez ten proces, zwróć się o pomoc do bardziej doświadczonego affiliate managera.

Pozbądź się balastu

Każda zmiana daje możliwość zaprowadzenia nowego ładu i porządku. Przed migracją do nowej sieci pozbądź się afiliantów, którzy mają słabe wyniki lub przysparzają problemów.
Dobrze jest nawet zorganizować konkurs dla wydawców, żeby faktycznie wyłonić tych najefektywniejszych i wiedzieć kogo warto ze sobą zabrać.

Pamiętaj o najlepszych

Osobiście uważam, że przed odejściem, warto nawet poradzić się wąskiej grupy swoich najlepszych afiliantów, którą sieć polecają i do której razem z nami będą skłonni przejść. Niektórzy wydawcy mają swoje uprzedzenia. Powinno się je wziąć pod uwagę w przypadku najefektywniejszych partnerów, bez których nasz program dużo straci.

Poinformuj wszystkich

Już po zmianie sieci należy pamiętać, żeby nadal kontaktować się z partnerami w „starej” sieci. Część z nich na pewno przegapiła informacje o nieaktualnych kreacjach, linkach, promocjach, itp. Część pewnie można jeszcze przeciągnąć do nowej sieci.

Jak widać migracja z programem partnerskim do nowej sieci może przysporzyć paru problemów, ale nie jest to decyzja, którą podejmuje się spontanicznie. Zwykle poprzedzona jest wielomiesięczną walką z myślami i ze starą siecią (o poprawę).

Różnie ludzie podchodzą do zmian, ale strach czy lenistwo nie mogą powstrzymać cię przed tym ważnym krokiem, który zwykle przynosi zmiany na lepsze.