Marketing Afiliacyjny najbardziej pożądany przez marketerów

W 2015 roku większość marketerów wskazała marketing afiliacyjny jako obszar, w którym najbardziej chcieliby się dokształcić. Kolejno wymieniano również SEM, PPC i marketing mobilny.

Była to część większego badania jakie przeprowadzili na rynku angielskim Smart Insights, rozbijając na czynniki pierwsze najważniejsze atrybuty kompletnego marketera.

Uczestnicy badania mieli wymienić swoje najmocniejsze strony. 52% ankietowanych wskazało na planowanie strategiczne, na obsługę klienta i wsparcie sprzedaży zagłosowało 48%, media społecznościowe to domena 45%, natomiast tylko 13% marketerów uważa się za ekspertów w dziedzinie afiliacji.

Programy partnerskie znalazły się na samym dole 20 punktowej listy umiejętności marketingowych za marketingiem mobilnym, programowaniem czy projektowaniem grafiki.

Znajomość marketingu afiliacyjnego jest pożądana, ale jednocześnie uważana za trudno dostępną wiedzę. 4 na 10 wskazało, że jest to obszar, w którym czują się niepewnie.

Wyniki te zdziwiły Geno Prussakova, który twierdzi, że tak niska ocena znajomości zagadnień związanych z programami partnerskimi, to skutek błędnie utrwalanego przekonania jakoby afiliacje były odrębnym kanałem marketingu.

Miejsce afiliacji w marketingu mix zbyt długo było niedoceniane lub wręcz ignorowane – twierdzi Prussakov. Pocieszające jest to, że marketerzy wreszcie się zreflektowali.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *