Jak zabezpieczyć się przed błędnymi i fałszywymi leadami

Marketerzy prowadząc działania sprzedażowe w Internecie borykają się z problemem obsługi leadów, które zostały nieprawidłowo wypełnione (błędny numer telefonu, błędny adres email) lub które wręcz były próbami oszustwa.

W zależności od rodzaju kampanii, nieprawidłowe rekordy stanowią od 5% nawet do 30% wszystkich leadów. Na 98 tys. przeanalizowanych przez Salelifter formularzy aż 27% wypełnionych było błędnie.

leady

Najczęstszą przyczyną błędów jest po prostu pomyłka osoby wypełniającej w pośpiechu formularz kontaktowy.

  • Źle wpisana domena – dotyczy aż 21% przypadków błędnych adresów email, np. Gmail.pl, gjail.pl itp.,
  • Źle wpisany numer telefonu: za dużo lub za mało cyfr (36% przypadków błednych numerów tel.), nieistniejący prefix, ciągi jedno lub dwuznakowe , itp.

Niestety, często jest to efekt prób fałszowania leadów przez nieuczciwych wydawców, działających z nadzieją wyłudzenia wynagrodzenia od reklamodawców.

Model rozliczeń CPL/ CPA, przy wielu swoich zaletach dla reklamodawcy, jest niestety dość często narażony na coraz to bardziej wysublimowany fraud. W skutek tego reklamodawca traci: 

  • Czas na obsługę leadów, które nigdy nie miały szans na konwersję lub są po prostu nieprawidłowe.
  • Pieniądze: obsługa leada w wewnętrznym call center to koszt, którego można było uniknąć.
  • Możliwość konwersji: im szybciej zadzwonimy do osoby, która wypełniła formularz, tym większe jest prawdopodobieństwo konwersji – obsługa leadów podejrzanych lub nieprawidłowych, często powoduje, że dobre leady czekają w kolejce a my ponosimy koszt utraconych korzyści.

W odpowiedzi na skalę zjawiska Mediateam Interactive przygotował JetVerify – narzędzie do zabezpieczania formularzy przed próbami oszustw np.:

  • blokada tzw. wlewania leadów,
  • weryfikacja skrzynek tymczasowych,
  • weryfikacja przypadkowych ciągów znaków, wulgaryzmów, fikcyjnych postaci.

i pomyłek we wpisywanych przez internautę danych, np.:

  • weryfikacja składni, imion, nazw domen,
  • weryfikacja kanałów kontaktu bezpośrednio u operatora.

Wieloetapowe testy danych osobowych i kanałów kontaktu pozwalają na odrzucenie i oznaczenie potencjalnie i realnie nieprawidłowych danych. Oto przykłady:

Rekord z poprawnym imieniem, nazwiskiem i nr telefonu, ale niepoprawnym adresem email możemy oznaczyć jako podejrzany. Wówczas klient decyduje, czy kontaktować się z daną osobą i rozliczyć ją z dostawca leada, czy nie. Może jej również nadać odpowiedni priorytet sprawiając, że cały rekord jest wówczas potencjalnie nieprawidłowy.

Jeśli niepoprawne dane to zarówno email jak i numer telefonu, rekord jest z całą pewnością błędny.

Jeśli w rekordzie umieszczono email tymczasowy, może być to spowodowane niechęcią internauty do komunikowania się z nim w tym kanale, jak również leadem generowanym przez tzw. bota.

W każdym przypadku to reklamodawca decyduje, co zrobić z przekazywaną przez JetVerify informacją o rekordzie.

Narzędzie można już testować pod tym adresem: http://jetverify.pl

jetverify