Jak user-generated content może zwiększyć sprzedaż?

Październik 3, 2014

Sklepy i marki ze świata mody wykorzystują media społecznościowe by pozyskiwać kontent tworzony przez ich użytkowników (user-generated content). Robią to nie tylko żeby wzmacniać świadomość marki, ale również żeby generować sprzedaż.

Wpadł na to między innymi sklep Asos posiadający kategorię „as seen on me„, czyli zdjęcia swoich produktów na użytkownikach.

Nie jest to wyłącznie nasze spostrzeżenie. Badania Ipsos i Crowdtap dowodzą, że user-generated content o 20% skuteczniej wpływa na decyzje zakupowe klientów niż jakiekolwiek inne treści i jest o 50% bardziej wiarygodny.

User-generated content jest świadectwem zaangażowania klientów. Marki mogą czerpać olbrzymie korzyści z ciekawych, często rozrywkowych treści, którymi dzielą się użytkownicy i które budzą pozytywne emocje. Jesteśmy bowiem bardziej skłonni zaufać opiniom użytkowników takich jak my, niż sugestiom marketerów wielkich koncernów, nawet jeśli podpierają się oni badaniami. Treści, które tworzone są spontanicznie, a nie pod przymusem, których jedynym celem jest dzielenie się wrażeniami są niezwykle opiniotwórcze i nie dorówna im żadna klasyczna reklama.

Wartość treści tworzonych przez użytkowników nie podlega zatem dyskusji, ale czy umiemy wykorzystywać cały potencjał jaki w nich drzemie?

Tak, jeśli do user-generated content dodamy możliwość dokonywania transakcji. Firma Curalate oferuje taką właśnie usługę. Ich rozwiązanie rzuca nowe światło na platformy Instagram czy Pinterest, które po wdrożeniu Curalate zmieniają swoje miejsce w hierarchii lejka zakupowego stając się bezpośrednim źródłem sprzedaży. Element budowy strony znany jako rolka ze zdjęciami podpięta do Curalate , czyli dająca możliwość zakupu, może zwiększyć czas użytkownika na stronie o 11% i uzyskać CTR na poziomie 20%.

Powód, dla którego zainteresował mnie ten temat jest oczywisty. Afilianci, którzy dysponują user-generated content i są uzbrojeni w narzędzie do konwertowania jak Curalate mają zupełnie nowe możliwości zarabiania na programach partnerskich.

Afiliant to często taki użytkownik, który sam tworzy kontent dla programu partnerskiego. Zatem ecommerce’y, które chciałyby poprawić wyniki sprzedaży z wykorzystaniem user-generated content, nie mogą zapomnieć o afiliacji. Afiliacja to kanał oferujący pomoc specjalistów z niemal każdej dziedziny marketingu online.

Article Categories:
content marketing · ecommerce · Optimise.pl

Comments are closed.