Rzut oka na GoldenCAN – narzędzie do budowania sklepów opartych na datafeeds

GoldenCAN, narzędzie do integracji datafeeds na stronach wydawców kończy w tym roku 6 lat. Ta „okrągła” rocznica jest niewątpliwie dobrym pretekstem, żeby przyjrzeć się bliżej temu pomysłowi. Jakże ekscytujące są te wszystkie narzędzia komplementarne dla sieci afiliacyjnych, z których korzystają wydawcy i reklamodawcy.

przeczytaj czym są datafeeds?

Ideą GoldenCAN Store Integration oraz GoldenCAN Coupon Integration jest zaimplementowanie na stronę wydawcy oferty produktowej reklamodawcy wykorzystując tylko jedną linijkę kodu html.

Korzystanie z GoldenCAN nie wymaga żadnych opłat, ale trudno nazwać je darmowym, bowiem jego autor wymyślił sposób na zarabianie poprzez tzw. współdzielenie linku (shared link). Co czwarte kliknięcie w ofertę – ID wydawcy w tracking linku zamieniane jest na ID GoldenCAN. Oznacza to, że 25% przychodu generowanego przez program partnerski na stronie wydawcy przypada GoldenCAN.

Jest to świetnie zawoalowana dość wysoka opłata za korzystanie z tego narzędzia. Należy jednak przyznać, że sposób w jaki pobierana jest opłata idealnie pasuje do idei marketingu afiliacyjnego (opłata związana jest z efektem).

Szkoda, że w Polsce wciąż tak niewielu reklamodawców oferuje datafeeds. Pomysł jest jednak wart uwagi i sądzę, że z czasem podobne narzędzie będzie dostępne również u nas.

2 komentarzy:

Komentarze wyłączone