Czy remarketing w Google może zwiększyć zarobki wydawcy kontentowego?

Wydawcy kontentowi zwykle stanowią długi ogon w każdej sieci afiliacyjnej. Przyciągają użytkownika ciekawymi treściami, w które starają się wplatać ofertę programów partnerskich.

Najlepsi zarabiają na afiliacji naprawdę sporo – najsłynniejszym wydawcą w Polsce jest chyba Michał Szafrański, który prowadzi bloga nt. tego jak ograniczyć wydatki i rozsądnie wydawać pieniądze. To właśnie Michał w 8 dni wygenerował prowizję na sumę ok. 70 000 PLN przy pomocy 1 tekstu o ofercie BGŻ Optima. Jego blog jest o tyle ciekawy dla nas afiliantow, że Michał dzieli się na nim swoimi przychodami – również z afiliacji.

Przeciętnie zarabia się jednak dużo mniej, co nie zmienia faktu, że każdemu zależy na maksymalizowaniu przychodów. Bez względu na to, czy masz 1000 użytkowników miesięcznie czy 100 000, chciałbyś wycisnąć każdą możliwą złotówkę z ruchu jaki posiadasz.

Ja tak mam i dlatego zacząłem się zastanawiać co zrobić z użytkownikami, których nie udało mi się przekonać do oferty promowanej na mojej zimowej stronie. Tymi, którzy byli na niej szukając ofert wyjazdów narciarskich, ale nie przeszli na stronę Snowtrexa (reklamodawcy), żeby dokonać rezerwacji. Snowtrex, to tour operator, który oferuje zimowe szaleństwo po atrakcyjnych cenach w najsłynniejszych europejskich kurortach i stacjach narciarskich.

Wiem o moich użytkownikach, że pewnie planują wyjazd na narty w tym roku, skoro weszli na moją stronę, ale coś im nie zagrało i z jakichś powodów ją opuścili. Cóż, nie mam już pomysłów jak lepiej mogę zoptymalizować samą stronę, ale mam pomysł jak zarobić na moich użytkownikach, mimo, że nie chcieli w nic klikać.

Innym sposobem zarabiania przez afiliantów jest prowadzenie kampanii w Google Adwords. Pomyślałem więc, żeby połączyć remarketing w Google z moim zimowym blogiem, tak aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał.

Postanowiłem uruchomić kampanię remarketingową w Google Adwords w oparciu o użytkowników mojej zimowej strony. Oznacza to, że każdy kto na nią wejdzie, otrzyma cookie za pomocą którego będzie później identyfikowany. Następnie w sieci reklamowej Google będę publikował reklamy już bezpośrednio kierujące do mojego partnera – Snowtrex. Będą one wyświetlane tylko tym, którzy wcześniej byli na mojej zimowej stronie, czyli wykazali zainteresowanie nartami.

Mam nadzieję pozyskać w ten sposób dodatkowe prowizje z użytkownika, który wprawdzie nic kupił przez moją stronę, ale zostawił na niej swój ślad. Wyświetlając mu reklamę z ofertą zimowych wczasów mam nadzieję uzyskać wyższe statystyki CTR i konwersji i zarobić nie tylko na pokrycie kosztów, ale również, żeby coś zostało coś na Święta.

Próbowaliście tak? Jak Wam poszło?