Czego obawiamy się współpracując z różnego rodzaju wydawcami?
Każdy typ wydawcy wymaga innego podejścia, innego rodzaju wsparcia, inne też niesie ze sobą zagrożenia. Oto najczęściej spotykane problemy:
Kody rabatowe
- Konkurują cenowo z reklamodawcą przejmując klientów i obniżając wartość marki
- Pobierają dodatkowe opłaty za wyróżnienie oferty reklamodawcy
Cashbacki
- Konkurują cenowo z reklamodawcą rzekomo obniżając wartość marki
- Bywają posądzani o przejmowanie klientów, którzy i tak dokonaliby zakupu u reklamodawcy
- Pobierają dodatkowe opłaty za wyróżnienie oferty reklamodawcy
Programy dla firm
- Współpracują głównie ze znanymi czy wręcz ekskluzywnymi markami
Mobile
- Reklamodawca musi mieć stronę mobilną z zaimplementowanym trackingiem
- Mogą wystąpić dodatkowe opłaty naliczane przez wydawców
- Należy mieć tzw. In-app tracking
Wydawcy kontentowi
- Treści na stronie muszą pasować do specyfiki marki reklamodawcy
- Zwykle dostarczają mniejsze wolumeny ruchu/ transakcji niż pozostali wydawcy
- Czasem występują pośrednicy, którzy reprezentują współpracujących z nimi blogerów (np. Skimlinks, VigLink)
Porównywarki cen
- Preferują reklamodawców z większym budżetem
- Współpraca wymaga czasem dodatkowej integracji po stronie reklamodawcy
Media społecznościowe
- Mała kontrola nad publikowanymi treściami
- Ryzyko negatywnych opinii i komentarzy
- Wymaga monitorowania
Linki sponsorowane
- Rosnąca konkurencja w wyszukiwarkach – rosnące koszty. Wyniki wyszukiwania zdominowane przez duże budżety
- Wymaga wiedzy, doświadczenia i cierpliwości
Retargeting
- Niektórzy uważają za zbyt nachalne
- Model rozliczeń CPC może być kosztowny, ponieważ nie wszystkie kliknięcia prowadzą do sprzedaży
Datafeed
- Reklamodawcy muszą stale aktualizować ofertę
- Sieć musi obsługiwać funkcjonalność datafeed
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!