Czego obawiamy się współpracując z różnego rodzaju wydawcami?

Każdy typ wydawcy wymaga innego podejścia, innego rodzaju wsparcia, inne też niesie ze sobą zagrożenia. Oto najczęściej spotykane problemy:

Kody rabatowe
  • Konkurują cenowo z reklamodawcą przejmując klientów i obniżając wartość marki
  • Pobierają dodatkowe opłaty za wyróżnienie oferty reklamodawcy
Cashbacki
  • Konkurują cenowo z reklamodawcą rzekomo obniżając wartość marki
  • Bywają posądzani o przejmowanie klientów, którzy i tak dokonaliby zakupu u reklamodawcy
  • Pobierają dodatkowe opłaty za wyróżnienie oferty reklamodawcy
Programy dla firm
  • Współpracują głównie ze znanymi czy wręcz ekskluzywnymi markami
Mobile
  • Reklamodawca musi mieć stronę mobilną z zaimplementowanym trackingiem
  • Mogą wystąpić dodatkowe opłaty naliczane przez wydawców
  • Należy mieć tzw. In-app tracking
Wydawcy kontentowi
  • Treści na stronie muszą pasować do specyfiki marki reklamodawcy
  • Zwykle dostarczają mniejsze wolumeny ruchu/ transakcji niż pozostali wydawcy
  • Czasem występują pośrednicy, którzy reprezentują współpracujących z nimi blogerów (np. Skimlinks, VigLink)
Porównywarki cen
  • Preferują reklamodawców z większym budżetem
  • Współpraca wymaga czasem dodatkowej integracji po stronie reklamodawcy
Media społecznościowe
  • Mała kontrola nad publikowanymi treściami
  • Ryzyko negatywnych opinii i komentarzy
  • Wymaga monitorowania
Linki sponsorowane
  • Rosnąca konkurencja w wyszukiwarkach – rosnące koszty. Wyniki wyszukiwania zdominowane przez duże budżety
  • Wymaga wiedzy, doświadczenia i cierpliwości
Retargeting
  • Niektórzy uważają za zbyt nachalne
  • Model rozliczeń CPC może być kosztowny, ponieważ nie wszystkie kliknięcia prowadzą do sprzedaży
Datafeed
  • Reklamodawcy muszą stale aktualizować ofertę
  • Sieć musi obsługiwać funkcjonalność datafeed
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *