FILE - In this Nov. 25, 2011 file photo, Target customer Nancy, last name not given, guides her shopping carts with televisions purchased at a Target Store in Colma, Calif. In an unexpected twist, TVs are topping many Christmas lists this year. (AP Photo/Jeff Chiu, File)

Black Friday/ Cyber Monday – odliczanie czas zacząć

Listopad 21, 2016

Przed nami „święto” do niedawna nieznane w Polsce nawet marketerom, a obecnie, wyczekiwane przez większość konsumentów. Ekstremalne obniżki oferowane przez większość sklepów powodują, że ostatni piątek listopada rozpoczyna wielkie żniwa sprzedażowe. Okres od Black Friday do Cyber Monday to czas, w którym z roku na rok rośnie zarówno ruch w e-sklepach, jak i jego konwersja na sprzedaż.

PayPal oczekuje, że w USA wartość transakcji przekroczy 25 tys. dolarów na sekundę, a w najpopularniejszych kategoriach zakupowych jak elektronika, odzież oraz akcesoria samochodowe zawieranych będzie do 450 transakcji na sekundę.

Do  tego wydarzenia przygotowują się również polscy afilianci. Strony z kodami rabatowymi i promocjami czy cashback’i tworzą specjalne sekcje promujące i porządkujące najlepsze oferty. Informacja o tym powinna pojawić się już w waszej skrzynce odbiorczej lub dotrzeć poprzez powiadomienia push response. Również na blogach partnerskich i mediach społecznościowych sporo mówi się i pisze nt. zakupowego szaleństwa. Dla osób poszukujących okazji to idealne ułatwienie w odnalezieniu właściwego produktu – co, gdzie i za ile. W tym roku rośnie również potencjał witryn dedykowanych pod Black Friday np. http://www.black-friday.pl/, która spodziewa się tego dnia ponad 100 tyś unikalnych użytwkowników.

Już poprzedni rok pokazał, że warto znaleźć się w czołówce promowanych sklepów – ich potencjał zakupowy wzrósł w te 4 dni kilkukrotnie. Wśród e-sklepów promowanych przez sieć afiliacyjną TradeTracker największe wzrosty odnotowali retailerzy z branży akcesoria i buty, oferujące wysokie rabaty na cały asortyment. Weekend pomiędzy Black Friday, a Cyber Monday wygenerował 30-50% całej sprzedaży listopada, a konwersja w te dni rosła nawet o 50%.

W Polsce wciąż skala „zakupowego szaleństwa” nie dorównuje rynkom zachodnim, choć z roku na rok rośnie. Myślę, że brakuje nam Święta Dziękczynienia, które stanowi dobry pretekst, poprawia nastrój i pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe.

Tymczasem, warto spojrzeć na najbardziej znane marki, które biorą udział w Black Friday/Cyber Monday, oferując rabaty na poziomie okresów największych wyprzedaży (-40% w sklepach New BalanceGino RossiSimple, – 25% w Wittchen, -20% TatuumVission Express).

Article Categories:
Aktualności · TradeTracker

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *