PI LIVE

Analiza ścieżki konwersji w afiliacji – Justyna Spytek wyjaśnia

Październik 6, 2016

W związku z pytaniami dotyczącymi nowego narzędzia TradeTrackera (Conversion Path Tracking) poprosiłem Justynę Spytek, CEO TradeTracker Polska o wyjaśnienie kilku kwestii sygnalizowanych pod tekstem TradeTracker dzięki Conversion Path Tracking rozwiąże odwieczny problem afiliacji

justyna-spytek_300

Justyna Spytek, CEO TradeTracker Polska

Justyna Spytek: Narzędzie Conversion Path Tracking zostało wprowadzone dla reklamodawców około rok temu (póki co służy do analizy, nie atrybucji prowizji). Funkcjonalność jest aktywna tylko w programach, które są na wyłączność w TradeTracker. Wspólnie z reklamodawcami analizujemy pełne ścieżki konwersji, rolę poszczególnych wydawców, czy wręcz całych kanałów w procesie zakupowym. Sprawdzamy, którzy wydawcy tylko inicjują transakcje, przez co nie mają możliwości wygenerowania „last click”. Weryfikujemy jakie kanały „zabierają” konwersje poszczególnym rodzajom wydawców.

Oto wnioski zebrane przez nas na podstawie dotychczasowych analiz…

Retargeting konwertuje głównie z ruchu zainicjowanego przez media zasięgowe i serwisy społecznościowe. Najsłabiej konwertuje z ruchu zainicjowanego kodami rabatowymi.

Nadal duża część użytkowników zainspirowanych reklamą banerową szuka dodatkowego rabatu, promocji lub finalizuje transakcje po otrzymaniu emaila reklamowego. Emailing z kolei najczęściej zamyka transakcje rozpoczęte przez porównywarki produktowe.

Oczywiście jesteśmy w stanie prześledzić każdą ścieżkę z osobna, jak i wyciągnąć wnioski zgrupowane. Wszystko po to, żeby mieć uzasadnienie do wspierania konkretnych wydawców, którzy pojawiają się na wcześniejszych etapach ścieżki np. blogerów czy witryny kontowe. Docelowo ma być to właściwa atrybucja prowizji, natomiast obecnie wspomagamy poszczególne grupy wydawców sterując prowizją, proponując np. inne modele rozliczeń („budżety brandingowe”).

Od teraz model CPT udostępniony został także wydawcom. Mogą oni obecnie zobaczyć pełną ścieżkę wygenerowanych przez siebie transakcji. Jeśli wydawca udostępni swoje konto jako „publiczne”, widzi na ścieżce innych wydawców z nazwy, a oni widzą jego. Jeśli pozostaje w trybie „prywatnym”, widzi tylko kategorię wydawców i tak samo inni widzą jego.

Co do pytania „jaki to ma wpływ na poziom odrzuceń transakcji?” Rzeczywiście odrzucenia wynikają głównie z duplikacji z innymi kanałami niż afiliacją, zmierzonymi poza technologią sieci – tego udostępnieniem ścieżek nie jesteśmy w stanie wyeliminować. Chodzi o zwiększenie konwersji w ramach ścieżek afiliacyjnych, o maksymalizację w generowaniu transakcji z „last clicka” obecnie, a docelowo według właściwego modelu atrybucyjnego wybranego przez klienta.

 

Article Categories:
narzędzia · TradeTracker

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *