7 powodów braku sukcesów w programach partnerskich

Wrzesień 16, 2014

Spójrzmy prawdzie w oczy. Sukces w afiliacjach zdarza się tak samo rzadko (lub często) jak w każdej innej dziedzinie. Ponieważ ludzie chętniej chwalą się swoimi osiągnięciami niż porażkami, stąd wrażenie, że na programach partnerskich można szybko zbić fortunę. Również na blogach prędzej przeczytasz o czynnikach sukcesu niż o przyczynach niepowodzeń.

Dlatego tym razem postanowiłem przeanalizować najbardziej typowe błędy i zaniedbania afiliacji, które często popełniamy bezwiednie i nieświadomie.

Po stronie reklamodawców:

  1. Zbyt duże oczekiwania – począwszy od spodziewanego tłumu afiliantów, który będzie chciał zapisać się do twojego programu, a skończywszy na wysokim i najlepiej skokowym wzroście sprzedaży, jaki przyniesie twój pierwszy program. Równie błędne przekonanie, to że przejście do większej sieci przyniesie natychmiastowy wzrost statystyk.
  2. Zarządzanie wydawcami – to wcale nie to samo co zarządzanie programem partnerskim o czym sam często pisałem. Tym bardziej, że akurat afiliant, to „wolna profesja”, w której działa się najskuteczniej, gdy ma się dużo swobody.
  3. Efekty bez nakładów – mimo, że ideą programów partnerskich jest rozliczanie za efekt, nie oznacza to, że można skutecznie prowadzić Performance Marketing bez żadnych kosztów początkowych.
  4. Kampanie na autopilocie – bez względu na rozwój marketing automation, nie da się skutecznie prowadzić programu partnerskiego bez nadzoru. Częstym i trafnym porównaniem jest tu ogród, w którym nie wystarczy zasiać i później zebrać, ale w międzyczasie trzeba pielić, podlewać i nawozić.

Po stronie afiliantów:

  1. Brak przygotowania – brak odpowiedniej analizy przed przystąpieniem do danego programu i inwestycją własnych pieniędzy. W konsekwencji zwykle popada się w kolejny błąd częstego zmieniania programów po zaledwie kilku dniach próby.
  2. Słomiany zapał – afiliant to „wolny zawód”, który wymaga dużo cierpliwości i poświęcenia. W tym zdaniu kryje się pułapka, w którą często wpadamy – problem z motywacją, jeśli nie ma nad nami szefa. Dlatego, jeżeli nie czujesz tematu, nie wciągnęło cię na tyle, żeby nazwać to pasją, to lepiej odpuść i poszukaj szczęścia w innej dziedzinie.
  3. Brak dywersyfikacji – wszystkie jaja w jednym koszyku, czyli np. oddanie całej powierzchni dla programu, który wygląda efektownie. Znana marka, modny produkt, ładna kreacja wcale ostatecznie nie przesądzają o możliwościach zarobku. Powszechny problem afiliantów, to rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami, a rzeczywistością i faktycznymi możliwościami realizacji celów. Wynika to z braku analizy i słomianego zapału, a skutkuje zniechęceniem i rezygnacją, lub szukaniem drogi na skróty.

Fakt, że afiliacje są interdyscyplinarne oznacza, że i problemy
wydawców i reklamodawców znajdują swoje odbicie w różnych dziedzinach, takich jak sprzedaż, psychologia, socjologia, projektowanie, dziennikarstwo, statystyka czy nawet ogrodnictwo.

 

Comments are closed.