3 sposoby generowania leadów na LinkedIn

Wykorzystałeś już wszystkie pospolite źródła generowania leadów?

Czas rozejrzeć się wokół siebie. Często w zasięgu ręki drzemie niewykorzystany potencjał.

Tak jest na przykład z LinkedInem, który ma dziś około 300 milionów użytkowników. Tak duża społeczność podzielona na 2,1 miliona grup zainteresowań, to idealne miejsce, żeby nawiązać wartościowe kontakty i pozyskać dodatkowe leady. Czy wiesz, że 64% ruchu (dla biznesu) w mediach społecznościowych pochodzi właśnie z LinkedIna?

1. Wyszukaj

LinkedIn pozwala dołączyć do 50 grup dyskusyjnych. Sugeruję dołączyć do tylu ile tylko znajdziesz dla swojej niszy.

Co ciekawe, możesz filtrować członków takiej grupy według różnych kryteriów (stanowisko, firma, lokalizacja) , po to, aby znaleźć tych najodpowiedniejszych (potencjalnych klientów?).

W ten sposób uzyskasz listę osób, do których powinieneś się zwrócić.

2. Nawiąż kontakt

Teraz należałoby się z nimi skontaktować. Niby proste, ale pamiętać należy o jednej drobnej, acz istotnej rzeczy. Bardzo łatwo spalić kontakt, jeśli twoja wiadomość nie będzie spersonalizowana.

Bazowanie na domyślnym temacie „I’d like to add you to my professional network” może nie tylko skutkować zignorowaniem przez odbiorcę twojej wiadomości. Możesz również zostać zablokowany lub wręcz oznaczony jako spamer.

Zamiast tego, napisz po prostu dlaczego chcesz nawiązać kontakt, jak znalazłeś tę osobę i jakie potencjalnie korzyści może przynieść wasza znajomość. Dobrze jest nawiązać do jakiegoś faktu, który znajdziesz przeglądając wcześniej profil odbiorcy. Najlepiej gdyby nie było to związane z pracą. W ten sposób łatwiej się wyróżnić i skupić na sobie zainteresowanie.

3. Promuj

Kolejnym sposobem generowania leadów przez LinkedIn jest wrzucanie ciekawego kontentu. Robi się to, żeby mieć opinię osoby znającej się na rzeczy, śledzącej nowinki i trendy. Otwarte pytania w tytule na pewno przykują uwagę i w większym stopniu zachęcą do interakcji.

Jeśli brak ci czasu na tworzenie kontentu, komentuj innych dzieląc się swoim doświadczeniem i wiedzą pod cudzymi dziełami.