2 modele zarządzania programem partnerskim – porównanie
W tym tekście dowiecie się czym jest zarządzanie programem partnerskim i jak robić to skutecznie.
Prowadzę program partnerski, ale efekty nie powalają – sprzedaż z tego kanału ledwo drgnęła. Dołączam więc do kolejnej sieci licząc na dostęp do większej liczby wydawców. Niestety znów brak wyraźnej poprawy, a dodatkowo mam więcej zmartwień, jak choćby to czy nie płacę wielokrotnie za tego samego klienta/ transakcję? Wiele osób ma z tym problem – więcej na ten temat…
To typowy scenariusz w polskiej afiliacji, który kończy się porzuceniem porzuceniem programu partnerskiego lub jego całkowitym zamknięciem. To jednak wcale nie musi wyglądać ten sposób. W Stanach i w Europie Zachodniej istnieje wiele agencji jak również samotnych wilków (konsultantów), którzy znają się na prowadzeniu programów partnerskich, wiedzą jak je optymalizować i chętnie pomogą każdemu, kto zgodzi się odpowiednio ich wynagrodzić – zwykle jest to stała miesięczna opłata plus % od wyników sprzedaży.
W tym poście postanowiłem zebrać wszystkie zalety i wady prowadzenia programu partnerskiego samemu lub korzystając z usług tzw. Ousourced Program Managera.
Podstawowe zadania Affiliate Managera to:
- rekrutacja wydawców,
- aktywacja wydawców (to, że dołączyli do programu, to jeszcze nie sukces – muszą zacząć generować sprzedaż),
- nadzór (np. czy wydawcy nie wykorzystują marki w słowach kluczowych w Google Adwords),
- monitoring konkurencji (to też potencjalne źródło nowych wydawców),
- komunikacja (wydawców trzeba wspierać podsyłając im informacje o firmie/produkcie, które zachęcą ich do promowania twojej oferty),
- optymalizacja (aktualizacja kreacji reklamowych, segmentacja wydawców, itp.)
Czy to zestawienie jest jednostronne? Tak, bo szczerze wierzę, że:
- program partnerski nie może być pozostawiony samemu sobie,
- a skuteczne zarządzanie zagwarantuje specjalista.
Piszę to bez żadnej ukrytej reklamy. Nikogo nie promuję, bo nie znam w Polsce nikogo, kto oferuje tego typu usługi.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!